Vše o Železném Brodě

Nový dopravní terminál

Počet příspěvků: 15 zobrazené: 11 - 15
< 1 2 >

Předmět: Nový dopravní terminál

Osobně míním, že z plánovaných investic města Železný Brod je Nový dopravní terminál jednou z nehorších. Nepřinese nic dobrého pro dopravu v městě, ani pro naprostou většinu občanů města. Navíc bude stát město cca 10 milionů.

................................................................................................................................................................

Uvedu přehled plánovaných investic, které souvisejí s dopravou ve městě a o kterých něco vím :


  1. Nový dopravní terminál

    v článku se píše: „Zbytek nákladů ve výši cca 9,7 milionů bude hradit město z vlastního rozpočtu.“

  2. Most přes Jizeru(viz samostatné vlákno diskuze)

    Most je v majetku Krajské správy silnic Libereckého kraje. Ta plánuje jeho velkou rekonstrukci, případně dokonce stavbu nového mostu na rok 2013.“

    Podíl města na nákladech jsem zatím nikde nenašel.

  3. Malé náměstí

    V Železnobrodském zpravodaji 10/2012 /str.5 se píše:

    schvaluje se uzavření smlouvy o dílo na zpracování projektové dokumentace Malé náměstí v Železném Brodě .....v ceně 2 493 240 Kč...“ z čehož usuzuji, že se uvažuje i o realizaci projektu.

  4. Řešení křižovatky Průmyslová - Vaněčkova (most u Penny)

    zřejmě v plánu investic není.

    Ale v dopise z ŘSD Praha mi pan Veigert píše:“... že se ŘSD ČR , spolu s Městem Železný Brod a sousední Obcí Líšný, pokusí získat souhlas majitele VE Železný Brod k navýšení stávající nábřežní zdi náhonu k vodní elektrárně, které by v budoucnu umožnilo rozšíření stávajícího dopravního prostoru mezi vozovkou silniceI/10 a vodním náhonem a posun svodidla s nižží svodnicí dál od jízdních pruhů.“

Nevím, jak a nakolik jsou zmíněné investice koordinány, vzhledem k tomu, že jsou zřejmě financovány z různých zdrojů, nebude asi koordinace jednoduchá.

................................................................................................................................................................


Nenašel jsem ve městě člověka, který by investici do vybudování nového dopravního terminálu

podporoval.

Míním, že by zastupitelé města měli dotaci na tuto investici odmítnout, nebo třeba i vrátit.

Míním, že by plánování investic (i menších, než 10 milionů) měla předcházet referenda o tom, zda občané uvažovanou investici za uvažovanou cenu chtějí.








Předmět: Nový dopravní terminál

Zkusim jeste konstruktivnejsi dodatek: nestalo by za to zkusit cast tech milionu odklonit na vybudovani nejake perspektivni atrakce, souvisejici s tou stavbou, pro navstevniky Brodu  (pokud uz tim vlakem budou chtit prijet a poznat zdejsi pekne okoli)? Treba pujcovnu kol, elektrokol (nevim tedy , jake s nimi maji  v Semilech zkusenosti, mozna spatne) aut apod. 

Předmět: Nový dopravní terminál

Dobry den, dekuji za odpoved, mate pravdu ale presto jeste par poznamek: 1)  Myslim ze  mam prehled o opravdu velkych vodach na Brodeckem potoce za poslednich  50 let, a  tak dramaticke to tam zas nebude. Povoden typu  brezen 2000 ci zcela mimoradna letni bourka (jak ji popisuje napriklad mlynar Dlask nekdy z roku 1820, v poslednim stoleti takova  nenastala  :)  muze pri nedostatecnem prumeru te trouby zpusobit vyliti vody na asfalt nadrazi - coz by ovsem v celkovem kontextu takove udalosti (=zavreny most, Masarykova ulice u sokolovny  pod vodou atd. byla uz jen  pouze doplnujici drobnost.  Nevim,  kolik je financni rozdil mezi mostkem a zatrubnenim ale mozna  bude znacny (?)  2)  Nechci Vas  manevrovat do pozice pana  Ratha  jen konstatuji,  ze k dispozici jsou  hojne (mozna az prilis hojne) dotace na mozna ne tak absolutne  nezbytnou stavbu (kontrolni otazka: planovalo by tu stavbu mesto,  kdyby jeho procentualni zastoupeni pri uhrade nakladu bylo podstatne vetsi?) zatimco  jinde by vkladani  takto velkych penez mesto samo (kdyby nebylo omezeno urcenim prislusnych  operacnich progamu)  asi dokazalo vyuzit  ucelneji  (Maly rynek,   okoli Exathermu atd.) 3) Z hlediska  dalkovych autobusu Praha Harrachov  (predstavme si znechuceni dalkoveho cestujiciho jedouciho ze sjezdovky, kdyz autobus zahne z hlavni silnice  na precpane krizovatce v nejakem malomeste - a zacne zajizdet buhvikam, i kdyby to bylo nakonec  jen  "par metru" za most; priste proste ten clovek pojede autem resp. tu linku casem povedou jinudy, pres Jablonec) je i soucasne autobusove nadrazi umisteno nevhodne. Opravdu je vylouceno uvazit zmenu projektu tak, ze by se cast tech penez "odklonila" treba  na vystavbu noveho, sirsiho  mostu + nove zastavky autobusu na Porici u Lidlu?  Jen se ptam, treba to opravdu nejde.  Ohledne 5 milionu  na digitalizaci  kina zde byly vasnive diskuse, a  c pripade terminalu  jde o castku 10 krat vetsi - to si prece jeste par vysvetlujicich slov a odpovedi na hloupe dotazy zaslouzi, ne? Co se navaznosti  mistnich autobusu na vlaky tyce, dnes uz to nesleduji ale - ona nekdy nejaka takova navaznost byla?  Kolik bude dnes lidi, kteri  pojedou z Turnova do Alsovic  ci   ze Semil do Koberov  vlakem+autobusem?  S  10 min prestavkou pod betonovou strechou u  panelaku a  prodejny uhli? (Jeste ze tam je pobliz  aspon ta knajpa s prodejem alkoholu :)  Chapu snahu revitalizovat timto projektem okoli  brodskeho nadrazi,   ale to se obavam  stejne nepodari. To by se asi mohlo zdarit, pouze pokud by nalezite zhoustl lokalni provoz na te trati,  s vice zastavkami.  Jinak - tanvaldsky terminal jsem si zblizka neprohlizel  (umisten je ale  dobre) zato v Turnove mi to naopak  prijde nezdarile, ba  jako odstrasujici priklad  (a ani po rekonstrukci vlakoveho nadrazi to asi nebude o moc lepsi)  

Předmět: Nový dopravní terminál

Vážený pane Zahradníku,

k vašim připomínkám jen několik málo poznámek. Jestliže se plánuje takto rozsáhlý projekt už od roku 2008, tak si myslím, že na zásadní diskusi už je poněkud pozdě. Součástí žádosti o dotaci byla projektová dokumentace, podle které se bude stavět. Jinou možností je dotaci odmítnout a nechat vše při starém, ale takový návrh při žádné diskusi nepadl.

1) Mostek přes Brodecký potok - zvláště po dešti nebo na jaře mi Brodecký potok stoku vůbec nepřipomíná, a mosty a propustky se jak známo musí stavět na maximální množství vody, které je očekáváno. Takže rozhodně bych nezasypával, oprava mostku je podle mě adekvátní investicí.

2) Věnování části peněz na úpravu břehu Jizery - no nechce se mi skončit v pozici pánů Kocourka nebo Ratha, takže rozhodně žádné "odklánění" navrhovat nebudu.

3) Dálkováí autobusová doprava přes Železný Brod podle mého zůstane na stávajícím autobusovém nádraží, které sice bude zastávkou ale s možností objetí. Autobusové dopravce nebudeme nutit, aby zajížděli k železniční stanici, ale měli by si sami spočítat, zda se jim to vyplatí. Na dnešním nádraží u sokolovny však nebudou moci parkovat. Protože dálkové autobusy nemají přímou vazbu na vlaky, ba ve velké většině případů jim konkurují (na trase Tanvald - Turnov - Praha je to asi nejvíce vidět), budou pravděpodobně zastavovat pouze u sokolovny tak, jak je tomu dnes. V Železném Brodě nastupuje a vystupuje značné množství cestujících. Pokud tomu tak bude i nadále, nemají dopravci důvod na budoucí zastávku zajíždět.

Daniel Mach, odbor územního plánování a regionálního rozvoje

Předmět: Nový dopravní terminál

Dobry den, ctu si o novem terminalu
http://jablonecky.denik.cz/z-regionu/i-v-brode-postavi-novy-dopravni-terminal-20121029.html
a domnivam si, ze takhle velka investice si zaslouzi novou,  nalezite podrobnou a ostrou  diskusi obcanu mesta. Hned  pridam namety (z nichz jen nektere jsou  mineny uplne vazne,  ktere -  to necham na uvaze ctenare :)
1)  Je treba mrhat penezi na opravu mostu pres tu spinavou, krysi  strouhu zvanou Brodecky potok?  Nedal by se ten potok v prislusne casti proste  zatrubnit? Jeho velkolepa regulace 
zulou  (cast v silnicni zatacce nad hotelem Jizera je z pocatku 60. let, jinde je starsi)  stejne uz chatra, a bude  treba ji  casem opet nakladne opravit. Zatrubneni ve spodni casti, mezi hlavni silnici a zeleznici bylo by  mozna levnejsi, ale i ucelnejsi nez oprava nynejsiho mostu v havarijnim stavu. Zatrubnen je prece m.j. i vyznamnejsi/vodnejsi  Koberovsky potok nad Propastnym, v miste pod  byvalou metskou skladkou ve vapencovem  lome pod Koberovy  2) Cely  tento  terminal bych pojal komplexneji jako misto sdruzujici veskerou verejnou dopravu: nejen tu zeleznicni a silnicni, ale  i lodni  apod. po Jizere :)  cili urcitou, ne nepodstatnou cast te 55 milionove castky by bylo dobre  venovat, pod vhodnou zaminkou,  i na zvelebeni nedaleke, hlavni   brodske atrakce -  brehu reky Jizery.  3) opakuji nazor, ze snazit se vest dalkovou dopravu na trase  Harrachov -  Praha povinnou  zajizdkou na  brodske nadrazi  je dle meho nazoru  chyba -  ktera perspektivne bude mit (az se budou jednou ty  jizdni rady opravdu racionalizovat resp. zacnou na nich fungovat novi dopravci, hledici na efektivitu)  jediny dusledek  totiz uplnou  ignoranci  naseho mesta  v rozpisech dalkovych, rychlych  autobusu na tehle trase.   (Neni omluvou, ze stejne chybne to predtim koncipovali v Mlade Boleslavi ci v Turnove. Naopak v Tanvalde ma novy terminal polohu zvolenou optimalne.)  Myslim, ze by bylo ucelne  venovat urcitou nevelkou castku na postaveni nove zastavky at jiz na Porici ci v Olsinach pro tenhle  dopravni  smer.  Dopravu mezi jednotlivymi zastavkami ve meste a v blizkem okoli by mohl casem resit i  nejaky miniautobusek  ci sdilene taxi (ci jak se podobna zarizeni jmenuji v cizine)  
Počet příspěvků: 15 zobrazené: 11 - 15
< 1 2 >