Osobně míním, že z plánovaných investic města Železný Brod je Nový dopravní terminál jednou z nehorších. Nepřinese nic dobrého pro dopravu v městě, ani pro naprostou většinu občanů města. Navíc bude stát město cca 10 milionů.
................................................................................................................................................................
Uvedu přehled plánovaných investic, které souvisejí s dopravou ve městě a o kterých něco vím :
Nový dopravní terminál
v článku se píše: „Zbytek nákladů ve výši cca 9,7 milionů bude hradit město z vlastního rozpočtu.“
Most přes Jizeru(viz samostatné vlákno diskuze)
„Most je v majetku Krajské správy silnic Libereckého kraje. Ta plánuje jeho velkou rekonstrukci, případně dokonce stavbu nového mostu na rok 2013.“
Podíl města na nákladech jsem zatím nikde nenašel.
Malé náměstí
V Železnobrodském zpravodaji 10/2012 /str.5 se píše:
„schvaluje se uzavření smlouvy o dílo na zpracování projektové dokumentace Malé náměstí v Železném Brodě .....v ceně 2 493 240 Kč...“ z čehož usuzuji, že se uvažuje i o realizaci projektu.
Řešení křižovatky Průmyslová - Vaněčkova (most u Penny)
zřejmě v plánu investic není.
Ale v dopise z ŘSD Praha mi pan Veigert píše:“... že se ŘSD ČR , spolu s Městem Železný Brod a sousední Obcí Líšný, pokusí získat souhlas majitele VE Železný Brod k navýšení stávající nábřežní zdi náhonu k vodní elektrárně, které by v budoucnu umožnilo rozšíření stávajícího dopravního prostoru mezi vozovkou silniceI/10 a vodním náhonem a posun svodidla s nižží svodnicí dál od jízdních pruhů.“
Nevím, jak a nakolik jsou zmíněné investice koordinány, vzhledem k tomu, že jsou zřejmě financovány z různých zdrojů, nebude asi koordinace jednoduchá.
................................................................................................................................................................
Nenašel jsem ve městě člověka, který by investici do vybudování nového dopravního terminálu
podporoval.
Míním, že by zastupitelé města měli dotaci na tuto investici odmítnout, nebo třeba i vrátit.
Míním, že by plánování investic (i menších, než 10 milionů) měla předcházet referenda o tom, zda občané uvažovanou investici za uvažovanou cenu chtějí.