Vše o Železném Brodě
"Už zase skáču přes kaluže"
Předmět: "Už zase skáču přes kaluže"
Předmět: "Už zase skáču přes kaluže"
Není to jenom o tom, že když zaprší tak se boříte bahnem, kličkujete mezi kalužemi a stříkanci od vozidel, které na vás lítají z výtluků, jde tu především o bezpečnost chodců, kteří se doslova prodírají provozem a to i za sucha. Podle všeho můžeme být rádi, že je cesta pro pěší alespoň sypaná. Argument, že si při plánování neuvědomili, že obalovna bude funkční až od dubna je v roce 2015 poněkud směšný.
Tak například cesta na nákup s malým dítětem je celkem kaskadérský kousek. V celém úseku není jediný přechod pro chodce - doslova se musíte vnutit do kolony aut, aby jste se dostali na druhou stranu vozovky, několikrát se vyhýbáte dopravnímu značení, průsmyku mezi sloupem a domečkem s rozvody. Průjezd s kočárkem nebo s invalidním vozíkem je téměř nemožný a znamená opět vstoupit do vozovky a riskovat možnou kolizní situaci. Přemýšlel nad tím někdo, nebo se bude opět čekat až se něco stane - jak je tomu v ČR zvykem??? Vždyť tudy pravidelně chodí jenom dvě mateřské školky.
Předmět: Re: "Už zase skáču přes kaluže"
Dobry den, posledni tydny prece temer neprselo :) Zrejme se s opravou der v asfaltu ceka na nejblizsi dest :) resp. na okamzik, kdy ty diry budou uz opravdu velke. Asi taky neni jednoduche stanovit termin opravy tak, aby to v kyvadlove doprave pres most nezpusobilo prilis velikou zacpu
Předmět: "Už zase skáču přes kaluže"
Dobrý den, dovoluji si zveřejnit korespondenci o které se domnívám, že se jedná o dokument veřejně přístupný, protože se týká krajského zastupitele a jeho odpověď jistě bude zajímat i občany Železného Brodu.
Od: Zdeněk Hromas [zhrom@volny.cz]
Odesláno: 17. prosince 2014 19:41Komu: Mastnik Vladimir - clen RK
Předmět: Prosba
Vážený pane radní Mastníku. Po nástupu nově zvoleného Krajského vedení a ustavení koalice, jsem Vás elektronicky oslovil s následujícím problémem. Žádal jsem o přezkoumání stavu a případnou opravu krajské komunikace č. 28723, silnice III. třídy, vedoucí ze Splzova přes Mukařov na komunikaci III. třídy č. 2872. Zdůvodňoval jsem žádost tím, že se jedná prokazatelně o změřenou a nejkratší silniční trasu z oblasti Železného Brodu a Semil do Liberce tzn. Železný Brod – Splzov – Dalešice – Rychnov n.N. - rychlostní silnice R35 – Liberec.
Reagoval jsem tehdy zároveň na tabulku vyvěšenou na silnici č. 28723, těsně před krajskými volbami 2012 „Tato silnice je ve vlastnictví Libereckého kraje“.
Odpovědi jsem se bohužel nedočkal a proto se na Vás opět obracím v téže věci, nicméně v situaci mnohem vážnější. Počátkem roku 2015 je naplánována oprava jediného mostu přes Jizeru v Železném Brodě. Tím pádem se dopravní situace ve městě silně zhorší a jakékoliv ušetření km na trase Železný Brod Liberec, jistě přijde každému vhod. Povrch současná silnice III. třídy č. 28723 je v katastrofálním stavu, cedulka upozorňující na vlastníka zmizela.
Děkuji za odpověď a vyřízení v kontextu http://www.libereckenovinky.cz/zpravy/regiony/posledni-penize-z-rop-severovychod-miri-do-rekonstrukci-silnic-2/
a přeji pěkné svátky a úspěch v roce 2015.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vážený pane,
byl jsem pověřen zodpovězením vašeho dotazu. Úvodem musím konstatovat, že Váš podnět na stav silnice III/28723 je oprávněný, jelikož stav povrchu vozovky silnice je v havarijním stavu. Bohužel Liberecký kraj má v havarijním a v nevyhovujícím stavu celkem 1130 km silnic II. a III. třídy, z celkového počtu 2090 km. Tento stav je dán nedostatečnými prostředky na správu a údržbu silnic od vzniku krajů, kdy stát předal silnice II. a III. třídy v nevyhovujícím stavu bez jakýchkoliv prostředků na správu a údržbu. V Libereckém kraji alokování prostředků na správu a údržbu dále výrazně ovlivnily povodně v roce 2010 a 2013, které způsobily škody přes 2 mld. Kč.
Rada Libereckého kraje každoročně po zimním období aktualizuje plán oprav nejhorších úseků silnic. Poslední plán oprav z května letošního roku zahrnuje celkem 226 úseků o finančním objemu přes 2 mld. Kč. Plán obsahuje i předmětný úsek silnice, kde je odhadována kompletní rekonstrukce za 9 mil. Kč. Bohužel předmětnou akci nebylo možné přihlásit do poslední Vámi zmiňované výzvy Regionálního operačního programu z důvodu její nepřipravenosti a zejména z důvodu nesplnění základních kritérií programu.
Na příští rok plánujeme kromě již zmiňované rekonstrukce mostu přes Jizeru, akci opravu silnice III/28721 Malá Skála – Sněhov, která bude přihlášena do programu Státního fondu dopravní infrastruktury. V případě úspěchu žádosti by měla být během roku 2015 realizována. Dále se budeme snažit o zajištění prostředků na přípravu dokumentace na Vámi zmiňovanou akci.
Lituji, že nemohu podat příznivější informaci.
Přeji Vám hezké a klidné Vánoce a hodně úspěchů v novém roce 2015.
Ing. Jan Čáp
Vedoucí odboru dopravy
Krajský úřad Libereckého kraje
U Jezu 642/2a 461 80 Liberec 2Předmět: "Už zase skáču přes kaluže"
Nevím jak kompetentní a odpovědné pracovníci, ale já (i mnoho spoluobčanů) jsem přímo „ohromen“ kvalitou a provedením „obchůzkových“ tras pro pěší uživatele při rekonstrukci „našeho“ mostu. Doporučoval bych výše uvedeným, aby si to zkusili projít pěšky při podobných povětrnostních podmínkách, které panují nyní. Kaluže, bláto bahno a jiné nástrahy a překážky, které je nutno přeskakovat a jinak překonávat. Spíše než náhradní trasu bych to považoval za prvotřídní vojenské cvičiště…
Myslel někdo vůbec třeba na děti??? A co naši dříve narození spoluobčané, zvláště pokud jsou odkázaní na pomocné hole či berle??? A to nemluvím o případném vozíčkářovi, pro toho je trasa nepropustná. CO VY NA TO???
Bylo řečeno, že obalovna otvírá v dubnu a ten už přeci je. A i kdyby ne, tak přeci je mnoho dalších způsobů, jak zpříjemnit tuto NĚKOLIKAMĚSÍČNÍ obchůzkovou trasu chodců. Jenže to by se asi muselo někomu chtít!!!
Předně a rychle je potřeba učinit jednoduchá opatření proti vytváření kaluží (odvod vody na požadovaná místa, což jsme přeci všichni jako děti dělali…), alespoň dočasné zpevnění těch nejhorších míst a odstranění zbylých překážek, které musí chodci nebezpečně překonávat. K tomu není zapotřebí žádných přehnaných vědomostí, plánů, povolovacích řízení ani finančních prostředků!!! Stačí dobrá vůle a angažovanost.
Pevné nervy všem, a slunce tentokrát nejen v duši ale také na obloze.
E.M.st.