Vše o Železném Brodě

Rekonstrukce mostu

Počet příspěvků: 98 zobrazené: 71 - 80
< << 6 7 8 9 10 >

Předmět: Re: Rekonstrukce mostu

Dobry den, nechci nijak zlehcovat ohrozeni majetku lidi bydlicich  pod stavidly  povodnemi, chtel jsem jen znovu nadhodit k  diskusi otazku polohy  mozne  nove lavky pres Jizeru v Brode. Kterou minula  radnice  navrhovala pod Zvoniici. Ja si myslim,  ze takova lavka (jisteze bez prostredniho pilire) by byla uzitecnejsi nekde  pod stavidly. (Pro Greenway ale i  cestu ze Zamosti na Poric, z Porice na Terminal  atd.) Nemusela by byt  nutne na miste stavajiciho provizoria, spis  o neco  niz. Pro pesi a cyklisty, v uvahu by mozna stal i jednosmerny provoz osobnich aut,  jako  ulehceni ve  smeru Semily - Praha na perspektivne  obcas  dopravou (ve spicce)  zahlcenem namesti.  Pri stavbe takove lavky by se nejspis "svezlo" i  nove, dukladne reseni protipovodnove ochrany uzemi  na levem brehu Jizery u stavidel. Ta avka by se mohla  na noc zavirat a  zamykat.  Co se povodnoveho ohrozeni  novou lavkou tyce, zalezi hlavne na tom,  aby nezuzovala stavajici profil reky.  No a pokud by nejaka megapovoden takovou lavku strhla -  tak v koryte  daleko  pod stavidly to udela mnohem mene skod, nez kdyby trosky takove lavky (co byla uvazovana naproti Zvonici)  ohrozovaly novy most a stavidla. 

Předmět: Rekonstrukce mostu

Plně souhlasím s Jirkou Leskauerem, že by se provisorní most měl v co nejkratším termínu po rekonstrukci odstranit, nevidím v tom žádné plus. Navíc by se měl opravit povrch vozovky a chodníku v ulici.  A Když budu zvažovat podporu turistického ruchu jak o tom ve volebních kampaních všichni hovořili, tak by to také nebylo přínosem.  Vodáci, kteří řeku vyhledávají by se  tak mohli kochat příhradovinou a tahat loďky kolem dalšího monstra a cyklisté, že by potřebovali zajet do penny nebo do lidlu, aby podpořili  místní podnikatele,  nebo aby se napojili na frekventovanou  hlavní silnici od Prahy??? K tomu se může využít starý most vzadu, na Závodí a cyklostezka by tak mohla vést po vnitřní straně oblouku koryta řeky kde by tak nehrozilo její poškození od velké vody. 

Předmět: Rekonstrukce mostu

Dobrý den, pane Zahradníku, Vy se o ty mosty dost zajímáte, tak to asi budete vědět, možná se o tom už debatovalo.

Je vyloučené, aby se město s Povodím Labe (vlastník vodního díla - stavidla) dohodli na společné investici - rekonstrukci stavidel, jejíž součástí by byla i lávka pro pěší na pilířích stavidlového systému?
Technicky by to bylo asi nejjednodušší a nejlevnější řešení. Rekonstrukce stavidel bude také dříve nebo později nutná, nebyly se stavidly v zimě nějaké problémy.? 
Na pravém břehu by musel být ještě vyjednán přístup   - cesta  přes p.č.  809/3 s  a.s. VODNÍ ELEKTRÁRNA ŽELEZNÝ BROD.
V čem je tedy problém?

Předmět: Re: Rekonstrukce mostu

Dobry den, ja plne souhlasim s tim, co psal pan Tomes o vnitrnim brehu zahybu Jizery a tez si myslim, ze lavka pro pesi a cyklisty vedena po pilirich stavidel by byla nejlepsi. Navic by to byla atrakce pro turisty. (Patrim k tem, kdo si dokonce  mysli,  ze by to byla pro vetsinu navstevniku mesta vetsi atrakce, nez Travniky  a dalsi tradicni  pametihodnosti :)  Ty pilire byly  Liebiegem planovany proto tak mohutne  https://picasaweb.google.com/115605831011983124604/Novymost#6179546672670193234, aby unesly vlak (ktery byl nakonec ale do tovarny zaveden odspodu ze Spice) a tak by vhodnou lavku nejspis unesly take. Zalezelo by  samozrejme ale na vlastnicich stavidel a prilehlych pozemku a take na pripadne iniciative Mesta

Předmět: Rekonstrukce mostu

Dobrý den,

nijak nehodlám zasahovat do zdejší diskuse, jen pár upřesnění. Provizorní most bude odstraněn v co nejkratším čase, jakmile to bude možné v souvislosti s ukončením rekonstrukce hlavního mostu. Firma Firesta, která rekonstrukci provádí, má provizorní most v pronájmu od firmy Metrostav a pochopitelně se za pronájem platí. Navíc provizorní most je opravdu jen na desetiletou vodu. Vlastníkem stavidel je Vodní elektrárna, a.s. V případě lávky na stavidlech by tak jedním z problémů byla odpovědnost za technický stav lávky a za chování a bezpečnost osob pohybujících se na lávce. Kromě dohody o využití stavidel pro stavbu lávky by byla nutná také dohoda o využívání pozemků, neboť v současné době město nemá přístup ke stavidlům z pravého břehu. Nyní se tak jeví jako důležitější nutná údržba stávající lávky od tenisových kurtů k DDM Mozaika, která byla odložena z důvodu rekonstrukce hlavního mostu.

Hezký den
Ivan Mališ

Předmět: Rekonstrukce mostu

Dobrý den, pane Mališi,
nevím, jak náročné a složité by bylo jednání o možnosti zřídit lávku na pilířích stavidla na Jizeře a věcném břemenu cesty k ní. Nevím ani, nakolik by o to lidi stáli, jako pravobřežníkovi by mi to mohlo být jedno. Snad by bylo nejlépe, aby lidi sami rozhodli o tom, co se má budovat a co ne.

Naprosto s Vámi souhlasím v tom, že je především potřebné udržovat v dobrém stavu to, co je v provozu, než budovat něco nové. Ale lávka u DDM asi nebude takový problém (jako možná ani havarijní stav hlavního mostu přes Jizeru nebyl zas tak docela havarijní). 

Větší problém je u mostku u Penny marketu. Není vidět přes svodidla a nějaká zrcadla to neřeší.
Až tam bude normální provoz, tak je potřeba řešit toto místo. Dřív, než se tam někdo zabije. V tom se asi shodnem', že.?

Předmět: Rekonstrukce mostu

Dobrý den pane Kubíne,

jen tři poznámky k Vašemu poslednímu příspěvku. Případná lávka na pilířích stavidel je tak trochu předčasné téma. Je tady jednak možnost, že celé současné zařízení se stane národní technickou památkou, ale také se v onom místě může objevit nová vodohospodářská stavba. U obou nastíněných možností bude mít hlavní slovo majitel. Co se týče havarijního stavu hlavního mostu přes Jizeru, tak nevíme, z čeho usuzujete, že jeho stav nebyl zas až tak havarijní. Posudek statika konstatuje určitý stav. A jelikož je to stavba krajská, tak my do ní moc mluvit nemůžeme. Navíc si nejsme jisti, jestli by kraj šel do rekonstrukce objektu, jehož stav by si to nevyžadoval, když má kraj mnoho jiných objektů, které si rekonstrukci vyžadují rovněž. Do problému u mostku u Penny marketu také nemůžeme mnoho zasahovat. O daném stavu rozhodují Ředitelství silnic a dálnic a Dopravní inspektorát. My jsme tam žádali semafory a náš požadavek byl odmítnut. Určitě by si to místo zasluhovalo trochu jiné řešení, ale věřte, že máme opravdu malé slovo. A není to tak, že by neprobíhala žádná jednání. Bohužel si mnozí lidé neuvědomují, že ne všechny stavby a místa jsou v majetku města, přičemž názor města má v různých okamžicích a u různých institucí nestejnou váhu.

Mějte se hezky.

Ivan Mališ

Předmět: Re: Rekonstrukce mostu

 Dobrý den

Na stav mostu bylo zajimavé se zeptat dělníků, kteří jej rozebírali. Nedělali první most a oni prohlásili, že tak zachovalý ještě nebourali. Kraj MUSEL rekonstruovat, protože by jinak propadla dotace.

Mgr. Ivan Mališ napsal(a):

Dobrý den pane Kubíne,

jen tři poznámky k Vašemu poslednímu příspěvku. Případná lávka na pilířích stavidel je tak trochu předčasné téma. Je tady jednak možnost, že celé současné zařízení se stane národní technickou památkou, ale také se v onom místě může objevit nová vodohospodářská stavba. U obou nastíněných možností bude mít hlavní slovo majitel. Co se týče havarijního stavu hlavního mostu přes Jizeru, tak nevíme, z čeho usuzujete, že jeho stav nebyl zas až tak havarijní. Posudek statika konstatuje určitý stav. A jelikož je to stavba krajská, tak my do ní moc mluvit nemůžeme. Navíc si nejsme jisti, jestli by kraj šel do rekonstrukce objektu, jehož stav by si to nevyžadoval, když má kraj mnoho jiných objektů, které si rekonstrukci vyžadují rovněž. Do problému u mostku u Penny marketu také nemůžeme mnoho zasahovat. O daném stavu rozhodují Ředitelství silnic a dálnic a Dopravní inspektorát. My jsme tam žádali semafory a náš požadavek byl odmítnut. Určitě by si to místo zasluhovalo trochu jiné řešení, ale věřte, že máme opravdu malé slovo. A není to tak, že by neprobíhala žádná jednání. Bohužel si mnozí lidé neuvědomují, že ne všechny stavby a místa jsou v majetku města, přičemž názor města má v různých okamžicích a u různých institucí nestejnou váhu.

Mějte se hezky.

Ivan Mališ

Předmět: Re: Rekonstrukce mostu

Dobry den, urcite nebudu sam, koho by zajiimaly nejake dalsi podrobnosti tykajici se  vyroku "Je tady jednak možnost, že celé současné zařízení se stane národní technickou památkou, ale také se v onom místě může objevit nová vodohospodářská stavba" - je  minena nejaka pomocna elektrarnicka u vedlejsiho vytoku pod stavidly  https://picasaweb.google.com/115605831011983124604/Novymost#6155678916756109378 nebo neco jineho?

Předmět: Re: Rekonstrukce mostu

Počet příspěvků: 98 zobrazené: 71 - 80
< << 6 7 8 9 10 >