Vše o Železném Brodě
Mosty v Brodě
Předmět: Mosty v Brodě
Předmět: Mosty v Brodě
Předmět: Re: Mosty v Brodě
Ono to byva takhle: X.Y. navrhne, ze misto provizoria by melo byt na danem miste nejake trvale a v z h l e d n e (podtrzeno X.Y.) reseni. Zustane z toho nakonec hnusne provizorium, ktere se kraj a radnice - pry na iniciativni navrh obcana X.Y. - rozhodnou zachovati trvale...
Předmět: Mosty v Brodě
můžu Vás ubezpečit, že žádné "desetimiliony spojene s opravou ustredniho bodu mesta - mostu" vynakládány ze strany Města nebudou. Celou akci financuje i organizuje Liberecký kraj (s fin. dotací ROP).
Nyní je na budoucím novém vedení radnice, aby vyvolala jednání (nejlépe formou veřejného projednání, jak přislíbil p.hejtman) o průběhu stavby. Konečně totiž existuje partner pro diskusi - zhotovitel stavby. A ten teprve může potvrdit nebo vyvrátit, zda dokáže to, co tvrdí projekční kancelář. A sice, že lze most postavit za 3 měsíce. Existuje i návrh objízdných tras, které by se měly projednat.
Hezký den
André Jakubička
Předmět: Mosty v Brodě
Předmět: Mosty v Brodě
Předmět: Re: Mosty v Brodě
Dobry den vsem. Pokud ma byt duvodem spechu v priprave rekonstrukce mostu to, ze "pridelene penize kraj musi utratit do srpna, jinak jsou ztraceny" tak to je prave to, proti cemu tady opakovane namitam. Obnova mostu v Brode je prioritou kraje a treba i okresu Semily apod. ale NENI prioritou mesta Zelezny Brod. Tedy - nemela by byt, za nabizenych podminek prestavby. (Za predpokladu, ze zdejsi zastupitelstvo haji hlavne zajmy obcanu sveho mesta a klade je nad pozadavek - jiste taky dulezity :) dobrych vztahu s krajskymi urady.) Zakladem skutecne demokracie neni schopnost tech, kdo jsou momentalne u moci, kuloarne se dohodnout s vyssimi organy ale schopnost korektne formulovat opravnene zajmy ruznych skupin obyvatelstva - a tyto zajmy se snazit prosazovat a sladit v soutezi s opravnenymi zajmy dalsich skupin obyvatelstva. Zajmy byvaji protikladne, nejen na obecne politicke urovni (mezi levici a pravici) ale i na komunalni urovni - treba mezi zajmy Kraje a konkretniho Mesta. Kdyz stat ci kraj nekomu pred okny postavi dalnici - je to stret verejneho a soukromeho zajmu a ta soukroma ujma by mela byt nejak kompenzovana. Prinejmensim (v tomto pripade) stavbou protihlukove bariery apod. Analogicky je stav, kdy Kraj opravuje silnici konkretnim Mestem. Zajmem naseho mesta neni , jak jsem se tu snazil nekolikrat (asi marne) vysvetlit, ucinit prujezd Zeleznym Brodem co nejpohodlnejsim pro cestujici z cizich oblasti. Coz je naopak prirozenym zajmem tech jinych oblasti (napriklad uz Semil) a tedy i krajskych organu. Snahou Mesta by melo byt vyuzit tohoto konfliktu "krajskeho" a "mestskeho" zajmu k tomu, aby Mesto dostalo za ujmu spojenou s danou stavbou (a stavem, ktery po ni nastane) nejakou kompenzaci. A ja zadnou takovou kompenzaci nevidim ! Kdyz farmarovi stavite dalnici pred domem a jako kompenzaci mu slibite, ze mu ten zbyly prouzek pole zadarmo po stavbe uklidite a privedete do puvodniho stavu (plus "argumentujete", ze RSD potrebuje rychle utratit pridelene penize a tak nema cas vyrizovat nejake Vase pozadavky...) taky asi nebude spokojen :)
Předmět: Mosty v Brodě
Předmět: Re: Mosty v Brodě
Dobry den vsem. Ano, most je majetkem kraje - ale treba ta objizdna trasa uz asi ne. Coz znamena, ze Mesto jakesi paky k ovlivneni te stavby ma, respektive melo. No a pokud Mesto podepisovalo/podepisuje/bude podepisovat v tomto smeru nejakou velmi dulezitou smlouvu - proc se o tom obcane nedozvedi? (Nebo jsem si toho proste nevsiml) To je pak ta "otevrenost radnice" v praxi :)
Předmět: Mosty v Brodě
Jsou někde nějaké bližší informace?
Cit.: Železnobrodský zpravodaj 6/2013 str. 2:
"Dobrou zprávou je, že kraj zadal vypracování projektové
dokumentace, ke které jsme si vyžádali možnost připomínkování
před dokončením. Zajímaly mě především projektované šířky
komunikace a chodníků. Ty by měly být 2 m široké po obou
stranách, komunikace by měla být o cca 1,5 m širší. Došlo by tak
k mnohem komfortnějšímu užívání mostu. Dle projektu by měl
být postaven nový most za použití stávajících pilířů. Samotné provedení mostu by mělo být velice podobné současnému, nicméně finální projekt bude hotový až na začátku podzimu."