Vše o Železném Brodě

Mosty v Brodě

Počet příspěvků: 37 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 3 4 >

Předmět: Mosty v Brodě

Dobry den,  nove  ustanovene vedeni Mesta bude nepochybne ve svem programovem prohlaseni formulovat postoj i ke stavebni akci, ktera slibuje  nejvic ovlivnit/ohrozit zivot mesta
v dalsim volebnim obdobi  totiz  k planovane rekonstrukci hlavniho mostu pres Jizeru. 
Zkusme si zde na diskusnim foru  trochu shrnout situaci ohledne te  stavby plus argumenty pro ruzne jeji  mozne varianty. Hlavne si ale nenechme  vnutit presvedceni, ze vse je jiz rozhodnuto a naplanovano.  Ze Mestu zbyva uz jen byt  trpnym objektem vule  mocne stavebni organizace. (Tentokrate ovsem s  fatalnejsimi dopady, nez byla  relativni stavebni malickost zvana novy Terminal  :)  Pisu zde svuj nazor, mohu se samozrejme v mnohem mylit a tesim se na protinazory ostatnich   

Mosty se nestavi na jedno volebni obdobi. Kdovi, jak daleko do budoucnosti se snazili nahlizet planovaci  noveho, betonoveho  brodskeho mostu kolem roku 1940. Stezi si umeli  predstavit Zelezny Brod v roce 2015, tak jako my si dnes stezi umime predstavit situaci  v roce 2090. Jedna vec je jista:  tehdejsi  planovaci videli dopravni budoucnost mesta mnohem velkoryseji, nez toho jsme vzhledem k budoucnosti  dnes schopni my. Kolikrat od roku 1940 vzrostla hustota dopravy?  a jake dalsi zmeny v tomto ohledu prinese budoucnost?  To je tezko rici - ale s postupnym vymiranim generace, pro kterou bylo normalni  chodit  pesky pripadne pouzivat verejnou dopravu lze stezi ocekavat  pokles dopravnich intensit v dalsich desetiletich. Pokud nenastane nejaka
opravdu velka krize.  No a ze Brod je a zustane dulezitou dopravni krizovatkou - to je proste dano geografii okolni krajiny. Prohlednete si mapu hlubokych udoli Kamenice a Jizery  a navrhnete, kudy jinudy maji jezdit proudy aut a nakladaku ve smeru od  Semil na Liberec a 
z Turnova na Tanvald. Pak je ale  treba polozit si otazku, zda tenhle dopravni uzel, naposled
modernizovany v dobe Protektoratu sice na tehdejsi dobu pomerne velkoryse, ktery se ale od te doby v podstate nezmenil  (pouze  dlazba silnic byla pokryta asfaltem atd.) bude vzrustajici doprave stacit. V tomto ohledu nejde o most samotny,  jde  o na nej navazujici krizovatku, zvanou  brodske namesti. Jejiz dopravni kapacita se blizi svemu limitu jiz dnes ve spickach.  Pripadny uplny kolaps dopravy na dopravni krizovatce "Brod" ve spicce neni planym strasenim, 
ale realnou moznosti.Zavisejici samozrejme i na tom, jake nove dopravni stavby budou v sirsim okoli mesta v budoucnosti  realizovany: jak bude vypadat nova dalnice R35, kudy do ni povede dalnicni pripojka ze Semil, jakou cast  vzrustajici (i polske)  dopravy po R10 prevezmou  v budoucnu mozne nove trasy kolem Jablonce ci Hradku.  Uz bolsevik v 60. a 70. letech minuleho stoleti se proto zamyslel nad tim, jak by mohlo vypadat  budouci, velkorysejsi  reseni dopravy pres  mesto.  Existuji v zasade tri alternativy pro budouci rozvoj mestske dopravni infrastruktury (jejiz podstatnym prvkem bude  nove opravovany most) :  1)  nulova 2) velkorysa  3)  nenulova realisticka.

1) Nulovou variantou rozumejme to, co ma zatim "kraj" v planu. Tedy renovace prislusneho
protektoratniho mostu a nic vic

2) Na velkoryse reseni (i takove plany se  jiz  po desetileti valeji po suplicich uradu a projektantu)  tedy  "obchvat" mesta - coz by ve zdejsich  podminkach znamenalo tunely ("pod sklandou" a 
"od hudebky k novemu mostu pod stavidly" - v soucasnosti  stat nejspis nema penize. 
Pozn. Je dobre pripomenout  udatnym bojovnikum proti  dalnici R35, aktivistum  z Turnova i odjinud z Pojizeri,  ze odehnanim planovacu te stavby z toho naseho "Ceskeho Raje" jsme taky uspesne odehnali - krome neprilis domysleneho,  v nekterych aspektech tedy az nesmyslneho predbezneho  projektu -  z naseho regionu take moznou statni investici radu 50  miliard korun. Ve ktere se mohly "svezt" i  jednoznacne uzitecne akce typu obchvatu mest 
 
3) Co by mohla byt realisticka varianta? Zamerme pozornost na klicove uzly planovane rekonstrukce: Jsou jimi   a) provizorni most pod stavidly  b)  stavajici mustek pres nahon u Penny.

K bodu a) nejprve zertovna poznamka. Kdyby se stavelo v tak suchem roce, jakym byl rok 2014 - tak by provizorniho mostu ani nebylo treba. Stacilo by, v ramci bagrovani Jizery, udelat pod stavidly docasny  pricny   nasep pres reku  s nevelkou troubou uvnitr  (pro odvod te trosky vody protekajici nedokonale tesnymi stavidly). Veskerou vodu reky v roce 2014 (s vyjimkou asi deseti hodin dne 18. kvetna  https://picasaweb.google.com/115605831011983124604/Brodec20140508#6014679036847267666
by byl totiz schopen pojmout nahon. A pokud by nahodou prisla vetsi  voda? No tak by ten nasep proste odplavila :)  A ted vazneji. Co to znamena "provizorni" most? Neco jako v Navarove? http://jablonecky.denik.cz/z-regionu/pres-most-u-navarova-se-kvuli-oprave-nepojede-az-do-jara-20141016.html  Kolik bude to "provizorium" stat ? Nezustane to "provizorium" pak v provozu 70 let, jako v Navarove?  Most pod stavidly by navic byl trvale  uzitecny. Pro pesi spojeni Porici s Zamostim, pro Greenway (kterou vest po levem brehu misto Porice by byla dle meho nazoru  chyba)  ale i pro jednosmerny provoz aut. 
Mit jakousi pojistku pro pripad, ze by se namesti opravdu zacalo casem ve spicce uplne ucpavat. Jednosmerny provoz  ze Zamosti na Poric (o maximalni rychlosti rekneme 20 km/hod) by mohl z namesti odcerpat nezanedbatelnou cast  provozu prave v tom nejkritictejsim smeru. Takovyto most, "lavka" pod stavidly (pro pesi,  cyklisty a pripadny jednosmerny provoz aut) by mel byt i hezky. Prinejmensim jako ta lavka, ktera sveho casu  byla "hlavni ideou" rekonstrukce Maleho rynku. Pohled zpod stavidel na mesto je nejmalebnejsi a nejcharakteristictejsi  v Brode, vedel to uz Josef Manes pred 150 lety, kdyz ho maloval. Ten most ("lavka")  by mel/a vydrzet 50 ti letou 
vodu  (a pokud by ho "100 leta" voda strhla, tak by se postavil novy; velke skody a ohrozeni  mesta by - na rozdil  od  podobne udalosti u Zvonice -  nenastaly :)

b) At jiz bude nekdy v planu novy dopravni most pod stavidly,  jako pokracovani tunelu od semilske silnice  nebo se bude jezdit po nejake (provizorni ci trvale) "lavce" pod stavidly - tak nejkritictejsim mistem rekonstrukce hlavniho mostu bude nejspis mostik u Penny. Ten v zadnem pripade myslim NEBUDE stacit zvysenemu provozu  a bude hlavnim duvodem  kolapsu dopravy ve meste v dopravni spicce.  Jakakoliv uzavirka hlavniho mostu proste vyzaduje nejdrive mit prednostne vyreseno tohleto nasledne "nejuzsi dopravni hrdlo" celeho mesta. Zda se postavi jeste jeden "mostik" pres  nahon tesne vedle -  ci se postavi neco velkorysejsiho, to je otazka. (Bohuzel pri tom tedy "zarve",  na vystavbu kruhoveho objezdu, i kus Panske zahrady. Mist na postaveni nahradnich, krasnych parku je ale v Brode dost na Porici u Jizery,  u Exathermu a jinde.)   
Z toho, co jsem napsal mi prijde, ze poradi priorit akce "novy most" by melo byt nasledujici:

A) Prosadit stavbu noveho, sirsiho mostu s kruhovym objezdem u Penny. Poradny most pres nesiroky, nikdy se  nerozvodnujici nahon musi prece byt podstatne levnejsi, nez most pres rozmarnou reku.  Ma li se v budoucnu cele uzemi  Porice stat opet plnohodnotnou casti mesta, ten  stavajici mostik bez kruhoveho objezdu nebude stacit ani pro mistni provoz

B) Postavit - radeji trvalou a vzhlednou - "lavku" pod stavidly. Tam nebude prekazet, kdyz se na rozestavene stavbe Syner usidli treba na 2 roky... Snazit se ale  maximalne oddalit zahajeni 
tehle stavby, treba se behem nasledujicich let az desetileti podari krajske urady presvedcit,
ze pro kraj (nejen pro Brod ! ale  pro cestujici m.j. z celeho Semilska smerem na Liberecko)
by bylo prospesnejsi velkorysejsi a perspektivni reseni, tedy "obchvat" ve smeru od Semil na Poric tunelem  "bokem Pouste"  na novy most pod stavidly   

C) Teprve pote, co bude vyresen a postaven kruhovy objezd s mostem u Penny a lavka/most pod stavidly, muze zodpovedna radnice pomyslet na povoleni prestavby hlavniho mostu.

No a pokud ten stavajici most je opravdu v  havarijnim stavu a bude ho nutno urychlene zavrit? Pro Brod  to nebude horsi reseni, nez spatne naplanovana a uspechana  rekonstrukce. Lepsi najednou muset  jezdit do Jablonce pres Vrat a chodit ze Zamosti na namesti pres lavku pod nadrazim poklidnymi ulicemi - nez rok  nechat znehybnit mesto v chaosu a zacpe (s dusledkem, ze se treba stejne bude nakonec muset jezdit pres ten Vrat...)  spatne pripravene rekonstrukce 
 

Předmět: Mosty v Brodě

Dobry den, jeste pridam  dodatek k  te planovane oprave  mostu, ktera  je  - z meho pohledu -  nepochopitelne mestem uspechavana. Snad pry kvuli  tomu, aby tahle stavba (mostu)  neblokovala planovanou  "revitalizaci" Maleho Rynku. Uvedomme si ale prosim, ze oprava hlavniho mostu pres Jizeru bude  stavba s daleko zavaznejsimi dopady pro aktualni (ale i budouci) zivot mesta nez sebeambicioznejsi prestavba Maleho rynku  

Kdysi davno jsem se jednou v kvetnu zdesil  pri pohledu na novy  vlakovy jizdni rad. Zasel jsem pak v Praze na ministerstvo dopravy s dotazem, zda a kde mohu zanechat - jako obcan - nejake namety k vhodnejsi organizaci spesnych vlaku na trase  Praha - Tanvald. Vratna u vchodu mne poucila, ze "namety tady nikdo necte" a ze musim napsat stiznost. Chci li, aby se mym nametem nekdo vubec zabyval.. Napsal jsem pak tedy stiznost, zacinala slovy, dodnes si je pamatuji: "Vazeni soudruzi, s novym jizdnim radem se dale zhorsilo spojeni na trase.." Kupodivu jsem uspel . Vecerni rychlik z Prahy do Brodu a Tanvaldu s dalsim jiznim radem opet obnovili. (Asi jsem tehda nebyl sam s tou stiznosti :)


Zitra navstivi Brod pan hejtman. Co takhle to zkusit zformulovat  stiznost - aby si prislusneho  nametu na kraji  vsimli, Bude to  mozna viditelnejsi nez hnat to jako namet pres brodskou radnici. A treba se ke me nekdo pripoji . Pozn: Jeste to zitra asi  tady na strance  trochu preformuluji :)


VEC: Stiznost na nedbalou pripravu akce "Novy most" v Zeleznem Brode 

Vazeni panove a damy, zvoleni do  noveho krajskeho zastupitelstva -

planovana oprava mostu pres Jizeru v Zeleznem Brode bude znamenat velmi vyrazny  zasah nejen do fungovani mesta Zelezny Brod, ale  take do kazdodenniho zivota  tisicu cestujicich na dulezite krajske silnici 292 resp. 282 (Lomnice - Jilemnice - )Semily - Brod - Jablonec (- Liberec)  Prijde mi, ze u teto akce nebyl proveden patricny predbezny, dopravni pruzkum kapacity navrzenych objezdnych tras a hrozi tak mnohamesicni kolaps dopravy ve meste. Kritickymi misty navrhovane opravy jsou zejmena

a) stavajici mostek pres nahon u Penny, ktrery zminena rekonstrukce zamysli ponechat beze zmeny (!)  

b) kapacita nahradniho, provizorniho  mostu pres Jizeru a souvisejicich provizornich komunikaci

Ve spickovem provozu hrozi b) trvale ve spickach zahltit levobrezni cast mesta a Poric kolonami aut, v pripade naplneni kapacity komunikaci na Porici se pak problem prenese i na mezinarodni silnici I/10. Kterou ucpou auta cekajici ve smeru  od Jablonce  na moznost vjezdu na auty zatarasenou  Poric. Jako jeste kritictejsi misto mi ale prijde   mustek a) - hrozici castym ucpanim tamni uzke krizovatky (ktera ma dle planu zrejme zvladnout vicemene stejnou (!) uroven provozu jako mnohem prostornejsi, a i tak nekdy ve spicce  jiz temer se ucpavajici,  krizovatka na namesti pod Cristalem). Tenhleten problem pretrva i  v pripade dostatecne prujezdnosti b).  Predpokladame li velmi optimistickou variantu zpozdeni v prumeru 10 min  kazdeho z tech cca 6000 aut ktere pojedou  za den silnici 292 je to rekneme, za 200 dni trvani te stavby (bude to opet stavet fitrma Syner?)  take  cca  200 000 promarnenych hodin ridicu aut, jedoucich pres Brod v obdobi te rekonstrukce. Hodnotime li jednu takovou promrhanou hodinu v stojici kolone castkou 100 Kc mame hned 20 milionu Kc. Coz jsou ale samozrejme jen drobne vuci dalsim nakladum te akce... Prijde mi nepochopitelne, ze kraj nepoveril  nejakeho kompetentniho dopravniho experta predbeznymi odhady vsech dopadu tehle rekonstrukce -  a pokud tak v kuloarech ucinil, povazuji za neomluvitelne, ze se neobtezoval  s  predpokladanymi  dopady akce  seznamit obcany Zelezneho Brodu ale i okolnich mest  (Semily, Lomnice atd.)  Stavba mostu je vzdy zavaznou akci, ovlivnujici rozvoj dopravy na danem smeru na desetiileti. Planovana oprava pak  znamena konzervaci soucasneho reseni dopravy ve meste. Ktere takto ma zustat - z rozhodnuti kraje - v podstate  nezmeneno i v budoucnu. Reseni vybudovane v dobe  Protektoratu  a potvrzovane nyni i pro budoucnost, tou  planovanou  opravou mostu z roku 1944, bez jakekoliv uvahy o moznych velkorysejsich alternativach v budoucnosti ... Rozhodnutim stavet a nasledne zbourat provizorni most pod stavidly, kde by v budoucnu mohl  stat novy most odvadejici vetsinu nebo aspon cast dopravy  z  perspektivne stale vic ucpavajici se krizovatky na hlavnim brodskem namesti  - se totiz  zrejme  pro Brod i definitivne uzavre  moznost  velkorysejsich  krajskych investic do  dopravy v okoli mesta v blizkych desetiletich.  

Předmět: Mosty v Brodě

Jen aby z předešlého textu nevznikl chybný výklad - rekonstrukce mostu a přestavba Malého náměstí jsou dvě různé stavby, ale z důvodu objízdných tras je nelze realizovat společně. Protože při rekonstrukci mostu bude uzavřeno severní předpolí včetně vjezdu na nábřeží Obránců míru, budou automobily jezdit obousměrně Husovou ulicí a přes malé náměstí na křižovatku pod zvonicí. Proto v momentě, kdy se realizuje jedna stavba, nelze současně realizovat druhou. Pořadí realizace staveb však není vzájemně podmíněno.

Pokud se týká podnětů na změny jízdních řádů, mohu doporučit následující kontakty :

Ministerstvo dopravy (dotuje provoz rychlíků) - vaclav.macek@mdcr.cz

Koordinační centrum Českých drah Liberec - jirman@kcod.cd.cz

Koordinátor dopravy Libereckého kraje Korid LK - otto.poslisil@korid.cz

Na podněty mi vždy během měsíce odpověděli, žádné stížnosti jsem psát nemusel.

Most nebude realizovat společnost Syner a.s. (proč by měla?). Veřejnou zakázku získala společnost FIRESTA - Fišer, rekonstrukce, stavby, a.s. Prozatím mám tuto informaci ústně, takže nemohu dát žádný odkaz na informace na webu kraje či podobně. Jinak Firesta realizovala asi před 2 roky nový mostek přes Brodecký potok v horní části Masarykovi ulice, a staví nový most přes Kamenici v Návarově.

Dnešní diskusi s panem hejtmanem všem zájemcům doporučuji. Předpokládám, že hejtman bude konkrétně na dotazy ohledně mostu přes Jizeru připraven.

Předmět: Re: Mosty v Brodě

 Dobry den, bude dobre kdyz nekdo na schuzce s hejtmanem tema "Most" vznese. Nejlepe i v sirsim kontextu tedy  jak vidi "kraj" koncepci dopravy po dulezitych komunikacich vychodni casti kraje (vcetne silnic c. 10, 282 ale i planovane R35, plus dalnicni pripojky k ni ze Semil atd. to vse jsou pro budoucnost brodskeho mostu a namesti  podstatne informace)  v blizkych letech a desetiletich. Jasne, ze  jde o stavbu organizovanou plne  "krajem" kde nase Mesto je vicemene trpnym objektem, vstupujicim do planovani tehle investice  jen proto, ze na jeho uzemi dotycna stavba lezi... :)  I tak si ale obyvatele tohoto mesta, a budou to hlavne oni (krome tisicu znechucenych dalkovych ridicu jedoucich pres Brod , kteri  zde ve spicce dost casto uvaznou na delsi dobu v dopravni zacpe)  kteri budou stavbou postizeni - zaslouzi gramotne napsany, podrobny a konkretni popis predstavy prislusneho stavebniho uradu, jak bude ta rekostrukce probihat. (A tuto predstavu pak  budeme porovnavat s realitou.)

Předmět: Mosty v Brodě

Dobrý den, pane Machu, děkuji za reakci k tomuto tématu. Prosím, mohl byste se přímo vyjádřit k tomu stěžejnímu problému, čímž je DOSTATEČNĚ ŘEŠENÁ KAPACITA SILNIČNÍ DOPRAVY během přestavby mostu? Jaké byly tedy pro ten plánovaný návrh podklady? Kdo je hodnotil? A jaký je Váš názor na to celé?

Předmět: Mosty v Brodě

1) Rekonstrukce mostu bude probíhat podle projektové dokumentace "Rekonstrukce mostu ev.č. 282-017, Železný Brod přes Jizeru", kterou zpracovala projektová kancelář CSW Projekt CZ s.r.o., Praha 6. Připomínky ze strany vedení města a příslušných úředníků byly až na dole uvedené výjimky akceptovány. I z dlouhodobého hlediska (v případě, že by se realizoval nějaký obchvat centra) zůstane tento most pro život města tím nejdůležitějším dopravním místem.

2) Během rekonstrukcí se kapacity objízdných tras nedají navrhovat jako "dostatečně kapacitní", protože pak by ke každé silnici musela existovat souběžná komunikace stejné kvality. To není ekonomicky ani technicky možné, o dopadech na přírodu ani nemluvě. Objízdná trasa je vždy provizorium, u kterého se dostatečná kapacita pouze odhaduje a řeší se přednostně bezpečnost dopravy. Jde například o omezení rychlosti, omezení provozu těžké dopravy, zvýšení počtu přechodů pro chodce nebo vymezení bezkonfliktní trasy pro pěší jinou trasou a pod. Toto není záležitost pouze Železného Brodu. Asi znáte situaci, kdy se do Jablonce jezdí přes Krásnou z důvodu omezení dopravy mezi Maršovicemi a Kokonínem. Dalšími příklady jsou probíhající rekonstrukce D1 nebo stavba tunelu Blanka a související uzavírka komunikací z Letné k Prašnému mostu.

3) Alternativní objízdné trasy byly zvažovány 2 - z Jiráskova nábřeží na Malé náměstí a z Poříčí na Jiráskovo nábřeží za sportovní halu. Požadavkem města bylo pokud možno vytvoření obou dočasných jednosměrných objížděk, ale to bylo zamítnuto, protože finančně by se náklady na objízdnou trasu přiblížily nákladům na nový most. Realizovat se bude objížďka podle druhé varianty, tedy z Poříčí.

4) Můj názor? Jsem řidič, ale preferuji hromadnou dopravu. Nevidím jediný důvod, aby si řidič, kterému objížďka nebude vyhovovat, našel jinou alternativu. Těch, kteří jinou možnost nemají, bude podle mého odhadu 5-10%. Ztráta času bude ale vyjádřitelná v minutách, ne v desítkách minut nebo v hodinách. Více mi vadí neochota Libereckého kraje vybudovat v prostoru z Jiráskova nábřeží na nábř. Obránců míru (u malého náměstí) provizorní pěší lávku. Přechod z Poříčí na Jiráskovo nábřeží je poměrně vzdálený běžné pěší dopravě v centru. Tím, že lidé budou pravděpodobně používat lávku u tenisu, budou postiženi prodejci v Masarykově ulici. Přitom právě "obchodní třída" v Masarykově ulici je podle mého místo, které je pro podnikání i život ve městě důležité.

Předmět: Re: Mosty v Brodě

Dobry den, kudy tedy dle Vas bude jezdit  po dobu rekonstrukce mostu typicky Semilak do Jablonce?  Pres Vrat, Podspalov ci Plavy? (V Navarove se most opravuje  tez.)  Kolik je planovana cena toho provizorniho mostu pod stavidly  (vcetne upravy  prijezdovych tras) a kolik by stala vkusna a trvale pouzitelna (pro pesi, cyklisty pripadne i jednosmerny provoz osobnich automobilu) alternativa? Neverim, ze i pri silnem poklesu intensity dopravy na silnici  282 zvladne mostik s krizovatkou u Penny byt nahradou krizovatky na namesti pod Cristalem. Tam bude dle meho nazoru nejkritictejsi misto cele rekonstrukce - a bez jeho reseni je sotva mozno poustet se do tak riskantniho podniku

Předmět: Mosty v Brodě

Když jedu do práce občas autem, jezdím přes Podspálov, protože je to příjemnější cesta než přes Pelechov. Zdržení je asi 5 minut. (Ale v zatáčkách pod Pelechovem už během října byly 2 nehody, takže ne vždy je tato cesta rychlejší). Alternativou je přes Kozákov do Turnova, k Rádelskému mlýnu a do Jablonece. Je to delší, ale rychlá cesta. Dojíždějící Semiláci ale většinou dojíždí do Liberce.

Cenu provizoria neznám. Liberecký kraj by měl ale v nejbližší době zveřejnit smlouvu, a tam by cena měla být.

Provizorní lávka - čekal bych něco mezi 3 až 5 mil. To podle toho, jestli by dala použít nějaká stará konstrukce, nebo by vše muselo být nové. Problémem je pochopitelně založení lávky, aby nevytvářela při povodních překážku.

Předmět: Re: Mosty v Brodě

 Dobry den,  je to  pres Podspalov hezka projizdka i autem -  ale znamena to napriklad pro zmineny rok stavby tak trochu odepsat tuto "rekreacni zonu" mesta. (Taky tech 5 min zpozdeni mi prijde optimisticky udaj vzhledem k omezenim rychlosti od Podspalova atd. Zatacky pod Cimbalem nejsou prehlednejsi nez ty pod Proseci :)  Co se dopravniho  smeru Semily - podKozakov - Turnov - Liberec tyce -kudy v soucasnosti planujete v Semilech spojnici na budouci R35? Turnovem nebo Brodem?  Lavka (pokud mozno trvala a pekna)  pod stavidly  by mela proti lavce nad mostem vyhodu v tom, ze kdyz ji stoleta  povoden strhne, neohrozi tim nijak  ani hlavni most ani stavidla. Nemusela by tedy byt (ta lavka)  tak robustni  jako (by musela byt dle narizeni Povodi) lavka u Zvonice. Ta mela stat - orientacne - jakou castku? 

Zverejnit by se mela  rozhodne i expertiza prislusneho znalce, tvrdiciho ze hlavni most je v havarijnim stavu. Nevidim absolutne zadnou vyhodu v tom, probehne li rekonstrukce v roce 2015 misto v roce - rekneme - 2020. Zatez te stavby pro Brod by roku 2020  nebyla vetsi nez roku 2015. Naopak - do roku 2020 se muze leccos zmenit  (definitivni rozhodnuti, kudy povedou budouci dulezite dopravni tepny R10 a R35) co muze  pozadavky na optimalni rekonstrukci brodskeho dopravniho uzlu  dost podstatne pozmenit. Muze se mezitim  vyjasnit, kudy  opravdu povede napr. ta  Greenway - jejiz vedeni po levem (vlhkem a kluzkem po vetsi cast roku) brehu smerem ke Dvirkam ja povazuji za ciry nerozum, ba hazard s bezpecnosti uzivatelu te stezky, (planovat tenhle usek pro bruslare mi pak prijde uz uplne silene) - plus zda by nebylo vhodne mit i jednosmerne  spojeni Porice a Zamosti auty atd.

Předmět: Mosty v Brodě

Jeste pridam aktualni odkaz http://jablonecky.denik.cz/z-regionu/peklo-chaos-kolaps-podepisuji-smlouvu-20141027.html K  formulacim typu "Podle hejtmana se jedná o akci, již už nejde zvrátit ani příliš ovlivnit. Vše už je do detailů připravené. Na konci října podepisujeme smlouvu s dodavatelem, jež vzešel z výběrového řízení. Tím je společnost Firesta" nezbyva nez dodat: Sledujme tedy pozorne, jak budou "pripravene detaily" te stavby fungovat. Az  nastanou "necekane" komplikace zpusobene zbrklym spustenim tehle  nedostatecne  pripravene  akce  (co treba ten dopravni  chaos, ktery nastane na R10 za  mostkem u Penny?)  budeme aspon  dodatecne - kdyz v predstihu to zrejme skoro nikoho nezajima - videt, kdo  je (prosazovanim uspechaneho zahajeni te akce) zpusobil...  
Tohle je totiz  ta "otevrenost radnice"  v praxi. Kdo a kdy dostane podporu 500 Kc grantu na tombolu 
hasicskeho plesu apod. se v zapisech dozvite. Kde, kdy, jak, a proc budou litat desetimiliony  spojene  s opravou ustredniho bodu mesta - mostu - se Vam obcanum ale uz nikdo moc obtezovat "v  nejakych zbytecnych   detailech" sdelovat  nebude :)
Počet příspěvků: 37 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 3 4 >