Vše o Železném Brodě

Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

Počet příspěvků: 13 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 >

Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

 Dobry den

ony ty fraze z  propagacnich clanku zneji libive - viz nize - ale co to znamena pro nas region a mesto? (Vymluvna je i  prazdnota rubrik  "diskuse" pod temi clanky.) Vezmete si takovy typicky zdejsi vylet, ktery tedy  nebude vyuzivat infrastruktury hlavnich silnic (jakym  je napriklad velmi pekna a pohodlna trasa z Jizerek pres Korenov, Rejdice, Vysoky a Prikry  dolu do Semil ci Brodu)  co takhle treba z Brodu  do Navarova   https://archiv.hydronet.cz/picture/navarov-2_201806081428.jpg  pres Vlastibor a odtamtud "Cimrmani" stezkou nahoru  do  Stanoveho, Prichovic a dal. To je prece  typicky teren vhodny pro elektrokolo, kdyz uz sem nejaky navstevnik dorazi autem ci vlakem. Ono i pres kopec treba z Brodu na Hruboskalsko a zpet to je pro vetsinu lidi pomerne namahava trasa, pres Turnov o dost   delsi,  nez pres Koberovy  :)

https://jablonecky.denik.cz/zpravy_region/unie-sype-penize-do-cyklostezek-vznikne-220-km-dlouhy-okruh-20180608.html Do projektu patří také dva kilometry dlouhá cyklostezka mezi Chrastavou a Bílým Kostelem. Je už hotová a slavnostně se otevřela letos na jaře. Nové cyklostezky vzniknou také na cestě z Liberce do Hrádku nad Nisou a saské Žitavy, odkud se dá na kole bez problémů došlapat až k Baltskému moři

:)


Zdroj: https://jablonecky.denik.cz/zpravy_region/unie-sype-penize-do-cyklostezek-vznikne-220-km-dlouhy-okruh-20180608.html

Zdroj: https://jablonecky.denik.cz/zpravy_region/unie-sype-penize-do-cyklostezek-vznikne-220-km-dlouhy-okruh-20180608.html


Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

Dobrý den,
smutné je, že na celé věci je nejdražší, že je město Železný Brod fyzicky oddělené od v současné době nejvyhledávanější, velmi významné a atraktivní turistické infrastruktury, kterou stávající cyklostezka již zajisté jest. Opravdu málokomu se chce absolvovat úsek po frekventované E65 a přesunovat se s dětmi do Líšného je logisticky celkem otravné. Vyžaduje to mimo jiné automobil, nosič na kola a přítomnost rodičů, kteří by v případě například odrostlejších dětí už ani asistovat nemuseli. Naproti tomu nápady na proměnu Riegrovy stezky na cyklostezku považuji za nekulturní, protože by se tak narušila její nesporná historická hodnota.

Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

  Dobry den co tvori "historickou" hodnotu Riegrovky? Je to tam  sice prirodni rezervace (lomikamen trsnaty klamny, violka dvoukveta, mazdrinec rakousky - ctu si  o hlavnich pozoruhodnostech tehle rexervace -  na  tamnich skalnatych  svazich zarostlych druhotnymi lesy by stavbou cyklostezky  nejspis  prece neutrpely)  ale levy breh Jizery na Riegrovce  je v podstate zarostlym stavenistem zelezne drahy  z let  1858 a pozdejsich (roku 195x  postaveny estakady mezi tunely) atd.  Tamni prirodni hodnoty jsou na pohled  atraktivnejsi, ne ale nejak "cennejsi" ci "zranitelnejsi"  nez pod Brodem, kde daleko rozsahllejsi devastace brehu v delce 3 km by  pritom nikomu, zda se mi, nevadila.  Taky pozor na fraze o udajne  apriorni bezpecnosti cyklostezek proti silnicim. Jediny smrtelny uraz ditete  na kole v povodi Jizery v poslednich 10 letech se udal prave na onom zcela miniaturnim useku  "Greenway Jizera", ktery na horni Jizere existuje (a vede skutecne podle reky -  ne jako cesta Planyrka dole pod Mytem, z ktere  Jizeru za celych 5 km  samozrejme ani nespatrite, na rozdil od jizdy po silnici na levem brehu)  tesne nad  Korenovem, kde starou cisarskou silnici ze zacatku 19. stoleti  promenili  pred par lety v cyklostezku, bohuzel ne moc udrzovanou   https://photos.app.goo.gl/74FUzplDKzI7mcXy2 Mimochodem, v jakem stavu jsou mosty na te nove  "Greenway" pod Malou Skalou? Pry se jim krouti vozovka. Mimochodem, z diskuse ceny ruznych druhu  mostu by jakakoliv seriozni uvaha o Greenway mela zacinat  -  vzdyt by jich bylo potreba na Riegrovce (ale i pod Brodem, pokud by byla opustena  -dle meho nazoru nerozumna - varianta vest to po levem brehu uz od stavidel a ne az od elektrarny)  nekolik 

Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

Následující článek vysvětluje dostatečně smysl a výhody dokončení cyklostezky z Líšného do Brodu.

https://krkonossky.denik.cz/zpravy_region/cyklostezka-greenway-jizera-se-zasekla-intenzivne-jednaji-2016048.html


Co se týče původního záměru lze si jej osvěžit zde



Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

Dobrý den.


Omlouvám se, ale netahal bych do projektu Greenway Jizera Nil, Mississipi ani sibiřské řeky, dokonce ani pradávné obchodní stezky. Ono to je to celé v podstatě velice jednoduché. Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody. Nemá podle mého názoru cenu diskutovat o tom, zdali cyklostezka má být v celku a co nejdelší. To by potom nemohlo vzniknout mnoho říčních cyklostezek jako polabská, podunajská a mnoho dalších v délce stovek km. Tak prosím o informaci, zda-li je projekt Greenway Jizera odpískán a když, tak z jakého důvodu. https://hromas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=6062

Mějte pěkné dny

Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

 Dobry den  ta zminka o Nilu a MIssissipi byla mou reakci na vzletny text projektu Greenway  kde prave maji  napsany - jiz asi 15 let - jen obecne vzletne  fraze hodici se treba na Dunaj, nebo i Labe  z Hradce az treba do Kuksu apod. ale nehodici se vubec na stredni Jizeru. Vzdyt krome tech obecnych frazi (a detailnich  specifikaci typu, ze orientacni tabule projektu v terenu budou  mit  "jednotnou hnedou barvu" - mluvim o stavu tech stranek pred lety, a pamatuji si to mozna stejne nepresne jako umisteni Peroutkova clanku :)  nebylo vlastne  skoro nic konkretniho. Existuje sice Pudisem namalovana trasa Brod Lisny ale diskuse konkretniho obsahu, co by realizace obnasela, kolik by ty jednotlive useky staly penez -  takovato  diskuse za poslednich 15 let v podstate nikde nebyla. U Riegrovky neexistuje dokonce ani nejaky predbezny projekt, krome nacrtku 15 let starych z kterych neni patrno vubec nic. Zda to bude pesinka za par set  tisic s vedenim kola po temer celem useku nebo nejaka stavba ve stylu "Lago di Garda" za miliardy   

Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

Jeste  znova shrnu muj nazor na trasu Brod Lisny. Kritickym  usekem je zde  500 m od brodskeho namesti k elektrarne, tam je to pro cyklistu na silnici R10 opravdu stresujici a nebezpecne. Zbytek uz je vicemene OK resp. pokud by mel byt ten usek (velmi pohodlny pro cyklisty) R10 mezi Dvirkami a Lisnym oznacovan za obzvlaste nebezpecny -  tak musite odepsat pro cyklisty  90% vsech komunikaci v tomto kraji. No a neni li  Mesto schopno vytvorit/ba ani naplanovat  rozumnou infrastruktu pro pohyb cyklistu z namesti na Poric, jaky smysl ma bavit se o vzdusnych zamcich typu "Greenway" sledujici Jizeru po celem jejim toku

Předmět: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

Dobrý den.

Chápu se tedy diskuze, bez humoru a stroze. Greenway Jizera je přece myšlena jako kompletní projekt cyklostezky okolo řeky Jizery od pramene po její ústí. Část mezi Líšným a Železným Brodem jakkoliv drahá a složitá je proto zcela nezbytná pro to, aby naše město přitáhlo větší počet cyklistů, jak to vidíme třeba na Šumavě. Rozumím smyslu půjčoven kol i koloběžek, nicméně jsem po Brodě mnoho půjčených kol ani koloběžek např. od SUNDISKU z Malé Skály nezaznamenal oproti lodím a raftům. To, že v Brode máme jedinou rovinatou trasu pro cyklisty směrem východním Podspálov-Podbozkov je pro místní fajn, ale pro správnou ve světě hýčkanou cykloturistiku je nezbytné se dostat bezpečně s bicyklem i na západ, do Líšného, Malé Skály, Turnova atd.


Nejsem stavař a nedovedu posoudit ceny staveb, nicméně, podle mého názoru existují i hodnoty, které nelze penězi měřit. Projezdil jsem na kole Maďarsko, Rakousko i Německo, viděl opravdu krkolomné a odvážné stavby cyklostezek např. okolo Dunaje a v Alpách s perfektně vybavenými odpočívadly, vodními relaxačními jezírky atd. Jestli by možná nebylo prospěšnější, nežli prolézat 3 km úsek Líšný – Brod, zajet se na opravdové cyklostezky podívat.


Těším se na reakce těch, kteří měli cyklostezku ve volebním programu.

Přeji všem vše dobré.

Předmět: Re: Úředníci (a nejen oni) šlápnou do pedálů

 Dobry den, Jizera ale  neni Nil,  Mississipi ci sibirske reky, ktere odjakziva byly hlavnimi, ne li jedinymi  cestami jimiz se sirila civilizace v jinak malo propustne  krajine. Naopak -  stare stezky z Cech do Slezska vedly temer v cele sve delce nasim krajem  po nahornich plosinach, ne udolimi,  dokonce i Krkonose prechazely radeji  pres Dvoracky a Labskou louku do Slezska a nikoliv spatne schudnym udolim Jizery a dalsich toku. Proste ta myslenka, ze u reky zahloubene uzkym  udolim ve vysocine maji  komunikace vest  hlavne udolim reky je zde v zasade spis vadna, rekl bych. Pochopitelne  to bylo  u zeleznice... a bude  rekneme i u toho kola - jenze na cyklistickou stezku, na rozdil od severojizni nemecke zelezne drahy [pred 160 lety, penize nejspis nebudou. Nejsme Svycarsko a mimochodem ona i ta alpske udoli maji vetsinou lepsi profil U (udoli vyhloubenych ledovci) takze jsou, na rozdil od Jizery, prirozenym komunikacnimi kanaly prislusne krajiny. Riegrovku jsem tu uz zduraznil dostatecne - ale co bude s udolim Jizery nad Semily? Ani tam moc mista pro cyklostezku neni (nastesti silnice je velmi pohodlna)  nad Sytovou uz pak skoro vubec ne  a od Rokytnice do Korenova cyklostezka nebude nikdy. (I kdyby ji chtel nejaky Liebieg ci svycarsky donator zaplatit tak to zas nepovoli Krnap  :) No a nad Korenovem uz pekne silnicky podle Jizerou sice  jsou ale ne zasluhou projektu Greenway. Me ale hlavne zarazi ten kontrast mezi obecnym nezajmem, kudy na ta "Greenway" presne vest - a nepochybne ohromnymi naklady,  financnimi i "ekologickymi"ktere by stavba  rozumne  pouzitelne stezky (kde nebude na 60% cesty vyzva "cyklisto sesedni z kola" na kluzke kamenite "zig zag" stezce) stala. Zdravim Vas a jsem rad. ze aspon nekdo v Brode ma o problematiku  te Greenway zajem :) 

Počet příspěvků: 13 zobrazené: 1 - 10
< 1 2 >